היום שאחרי, תקציב המורים וליברמן: דרעי בריאיון רווי כותרות

מהדורת הבוקר No Comments on היום שאחרי, תקציב המורים וליברמן: דרעי בריאיון רווי כותרות
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני) והתייחס לשורה של נושאים בוערים, בהם הפסקת האש, האמריקאים, חילוקי הדעות בממשלה, תקציב המורים, עתיד הרצועה והתמונה המחויכת עם ליברמן. 

בפתח הריאיון אמר דרעי: "צריך הרבה סיעתא דשמיא, אני לא אוהב לדבר גבוהה גבוהה. הכל בסיעתא דשמיא. לא היה קל להחליט על הפסקת האש. חטפנו ביקורת חריפה, חיכו לי מתחת לבית. ברוך ה' החזרנו למעלה ממאה שבויים ובזמן הזה לא נהרג חייל אחד וחזרנו להילחם ברגע שראינו שסינוואר חוזר בו מההסכם. נמשיך ונעשה כל מה שנצטרך".

על היחסים עם האמריקנים, סיפר דרעי: "הייתה פגישה של 3 שעות עם בלינקן. אני חושב שהנחנו את דעתו בנושא ההימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. את היעד אנחנו רואים עין בעין. זו מלחמה של האנושות. זו סכנה לכל העולם. אנחנו חייבים לפעול על פי החוק הבינלאומי. אנחנו לא ממהרים כי אנחנו עובדים בתבונה. ארה"ב יודעת שאנחנו נחושים עד הסוף ולכן היה חשוב שגנץ ואיזנקוט יהיו גם בקבינט המלחמה. כשחידשנו את הלחימה, בלינקן היה הראשון שהאשים את חמאס בהפרת הפסקת האש, בלי לגמגם".

הוא מתח ביקורת על קיום מסיבת העיתונאים הנפרדת במוצאי שבת: "זו הייתה טעות לעשות שתי מסיבות עיתונאים נפרדות. אני חושב שזה לא יקרה יותר. כשזה מגיע לנושאי המלחמה אין חילוקי דעות. אין דרך אחרת לנצח במלחמה הזאת".

על תקציב אופק חדש למורים החרדים: "אני מאוד מתאפק מלהגיב בנושאים הללו. במזרח ירושלים הרוב מתחנכים בחינוך ממלכתי. המורים שם מקבלים משכורות באופק חדש כשאין לנו שום פיקוח על תכני הלימוד. כל המושג הזה של כספים קואליציוניים זה עוול. אני מקווה שתקציב 2024 נעמוד על זה שמה שמגיע לנו יהיה בבסיס התקציב".

דרעי התייחס גם לתמונה שלו שהופצה, כשהוא לצד יו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן, כששניהם מחויכים והפתיע: "בשעת מלחמה צריכים לשכוח את כל מה שהיה. צריך לעשות הכל כדי לנצח את אויבינו. אי אפשר לזלזל בניסיון שלו, הוא בחור חכם, ותיק, היה בהרבה קבינטים ויש לו ניסיון רב. האויבים שלנו היו משוכנעים שאנחנו מפורקים והם יכולים לחסל אותנו. האחדות היא הנכס הכי גדול שלנו".

על היום שאחרי המלחמה: "אני חושב שגם הרשות הפלסטינית יודעת שהיא לא יכולה לנהל את הרצועה במצבה. ישראל תצטרך להמשיך להיות אחראית על הביטחון, אבל איננו מתכוונים לנהל אותה אזרחית או לכבוש אותה. זה בעיקר אחריות של האמריקאים. צריך ניהול של גורמים מקומיים בשיתוף גורמים בינלאומיים".



0 תגובות